Zo zijn wij begonnen

Stel je eens voor hoe je hobby een klein beetje uit de hand kan lopen….

Je hebt een Mercedes V-klasse Marco Polo, waar je na veel avonturen nog bijna dezelfde prijs voor krijgt als hetgeen je er een paar jaar geleden voor betaalde. Dat is wat de Corona pandemie heeft gedaan met de prijzen van de campers. Op vakantie gaan was nagenoeg alleen mogelijk met een camper. De vraag werd groter dan het aanbod en dat drijft uiteraard de prijzen omhoog.

Na verkoop van de Marco Polo wil je toch weer iets anders, maar dan iets met een vast toilet erin. Na wat zoekwerk op het internet vind je eindelijk een nieuwe Mercedes Westfalia Jules Verne bij een dealer ver in Frankrijk. Samen met een vriend die redelijk de franse taal beheerst en bekend is met de handel en wandel op het gebied van campers stap je in de auto om de camper op te gaan halen. Onderweg wordt er gesproken over "dikke auto's" en natuurlijk CAMPERS.... Vanwege het feit dat iedereen weet dat je liefhebber bent van dikke auto's en alles met veel PK's, komt het gesprek al snel op een 4x4 camper. De vriend maakt een grapje in de stelling van "wat moet je toch met zo'n klein campertje.... Wat jij moet kopen is een echte dikke ruige 4x4 Sprinter met een dikke motor en veel pk's. Een Mercedes Sprinter, Grand Canyon S, 3.0 liter V6!

Volledig onbekend met dit type camper, maar enorm nieuwsgierig en leergierig als je bent, schuif je s ‘avonds de "Jules Verne" in de loods en duik je achter de computer, op jacht naar de 4x4 Grand Canyon.... En warempel dit is echt VETTTT, dit is een hele andere wereld. Big Toys for the Boys! De Jules Verne gaat ongebruikt op Marktplaats en de Grand Canyon moet er komen. Maar dat kan lastig worden, de 3.0 liter wordt uit productie gehaald en wordt vervangen door een 2.0 liter 4 cilinder. Maar schaars zoals de 3.0 liter gaat worden weet je hem toch te vinden, een "bomvolle" 2-persoons, Zwart van kleur, dit gaat hem worden! Weer rijden we naar een andere kant van Frankrijk. Ter plekke staan er 2 exemplaren te koop: een nieuwe en een jong gebruikte Grand Canyon S. De campervriend maakt je knettergek en zegt dat je ze alle 2 moet kopen omdat deze voertuigen zeldzaam worden en de prijzen de komende tijd zullen gaan stijgen.

We wagen het erop en rijden met 2 Campers terug naar huis. Dit is echt geweldig, Een hele andere wereld. De tweede Grand Canyon verkopen we met een goed gevoel aan een echte liefhebber, en na een aantal uitstapjes wordt toch het besluit genomen om rustig te zoeken naar een exemplaar met een hefdak die plaats biedt aan 4 personen. En ook die vinden we na veel speurwerk, en ook deze man blijkt er 2 in de verkoop te hebben. We kopen ze alle 2 en zetten de eerste zwarte 2-persoons te koop, en met succes! Ook deze wordt verkocht met een goede bestemming.

Je langzaam verdiepend in de 4x4 campers blijkt dit echt een hele andere realiteit, een wereld vol avonturiers met prachtige verhalen en ervaringen.... Allemaal mega enthousiast over "the out back life" ofwel "the off-grid trips", allemaal met hun eigen offroad "Truck". In korte tijd zijn wij volledig besmet met het virus.... géén Corona deze keer, maar 4x4-offroad-flew.... en wat denk je? Het is chronisch! Hier is geen vaccin tegen bestand om ons te genezen.  Dus besloten we het een deel van ons leven te maken en dit te delen met alle 4x4 camper fans op 4x4camperworld.nl. 

We hebben de keuze gemaakt om uitsluitend 4x4 campers te gaan verkopen, en vooralsnog ook alleen maar met de Mercedes Sprinter als basis. En liefst met de V6 en oldskool 4x4 met lage gearing, maar inmiddels zijn wij ook erg enthousiast van de 2.0L 4matic geworden. Kijken hoever we komen, de productie van de V6 was al gestopt in 2022, maar inmiddels ligt de productie van de 4x4 Sprinter ook stil. En zover onze kennis reikt zou het wel eens klaar kunnen zijn met nieuwe productie. Wij hebben er gelukkig nog een 20 tal te koop staan, en ruilen ook wel campers in. Onze actuele voorraad kunt u op deze website vinden, voor meer info bel of mail ons, we staan u graag te woord. Groetjes Patrick en Joop